Genomförda evenemang & aktiviteter

Tack för ett fantastiskt 2023!

Under året har vi genomfört inte mindre än åtta populära evenemang och aktiviteter! Ta gärna en titt nedan och imponeras över vad vi tillsammans har lyckats med. Allt för att skapa en levande landsbygd uti Ubbhult!

Det  började som en tanke att hålla en enkel afterwork och resulterade i Musikevent i Ubbhult med inte mindre än tre framträdanden av två lokala förmågor och en världskändis under lika många månader.

Torbjörn Svenssons roliga och mycket underhållande föreställning med tolkningar av Cornelis visor och dikter var först ut på scenen i januari.

The Red Roses lotsade oss genom Eva Cassidys musikaliska liv, blandat med personliga betraktelser under en finstämd februarikväll.

Iförd paljettkavaj, färgglada boots och med den gula basen i högsta hugg gav Magnus Rosén en intressant konsertföreläsning i mars om hans musikresa från tonåring till världsberömd basist.

Årsmötet i april var ovanligt välbesökt och medlemmarna fick sig både information och smörgåstårta till livs.

Maj månad bjöd på både teaterpremiär med Gilda Stillbäck och den traditionsenliga Ubbhult Barockfestival. Och vem minns inte vårt fina midsommarfirande i goda vänners och grannars lag!

Efter 5 år var det dags att flisa slingan igen, och under en arbetshelg i september var det drygt 40 arbetssugna bybor som hjälptes åt att få ut 220 kubikmeter träflis.

Aktivitetsåret avslutades, som sig bör, med vår rysligt populära spökpromenad där 876 modiga besökare tog sig runt Änkatjärn – och som tur var överlevde alla (tror vi i alla fall)…

Ubbhults byalag jobbar troget vidare med att agera talesgrupp gentemot kommun och andra myndigheter och informerar bygdens invånare om saker som händer och sker i Ubbhult.

Stort tack till alla medlemmar, volontärer och besökare för i år.

Och hjärtligt tack till våra eldsjälar som ser till att hålla bygdegården i trim, både inne och ute, och som skapar alla fina vinster till våra lotterier! Ni är fantastiska!

Spökpromenad i Ubbhult

27 oktober 2023