Två män och kvinna med ros i håret framför röd bakgrund.

Stort och varmt tack till alla härliga besökare som gjorde

andra akten i  Vårens musikevent i Ubbhult till ytterligare en succé!

Finstämd konsert med en röst av högsta klass!

Denna kalla och klara februarikväll lyste stjärnorna på himlen över bygdegården. Dess strålglans nådde med full kraft ända in till bygdegårdsscenen där The Red Roses framförde sin föreställning In the spirit of Eva Cassidy inför drygt 80 personer.

Bandets grundare, basisten Bertil Broddéus, lotsade oss med värme och inlevelse genom Eva Cassidys musikaliska liv, blandat med personliga betraktelser. Tillsammans med Håkan Johanssons formidabla gitarrspel skapade de en fond där Anna Boströms fantastiska röst kom till sin fulla rätt när de under kvällen framförde både egna alster och välkända evergreens, helt i Eva Cassidys anda.

The Red Roses på scenen i Kråkereds bygdeförening

FEB

Lyssna och njut av välkända evergreens

Lördagen den 25 februari är ni välkomna till bygdegården och en finstämd konsert med underbara låtar!

The Red Roses - In the spirit of Eva Cassidy

The Red Roses bildades våren 2021 av basisten Bertil Broddeus. Då införlivades också medlemmarna Anna Boström (sång)
och Håkan Johansson (gitarr). Trions första projekt är en hyllning till den amerikanska sångerskan Eva Cassidy med föreställningen
"In the spirit of Eva Cassidy". Gruppen har nu fått skivkontrakt och även uppmärksammats på Eva Cassidys hemsida i USA.

Eva Cassidy (1963-1996) utvecklade under sitt musikaliska liv en repertoar av alla de fantastiska låtar som inspirerade henne. Detta karriärsteg är den främsta anledningen till att vi alla kommer ihåg henne - inte för låtar hon skrev, utan för låtar som hon tolkade och gjorde till sina egna.

I denna ca 70 minuter långa föreställning framför gruppen och gör sina tolkningar på Evas mest älskade sånger. Vi får dessutom berättat för oss om Evas rika musikliv samt lyssna till andra sånger i hennes anda.

Kom i rätt stämning och lyssna på The Red Roses debutsingel på Spotify. Där finns hyllningslåten "Hymn to Eva" med text och musik av Bertil Broddeus. Singeln är en försmak av bandets kommande album med samma namn som föreställningen.

I samarbete med:

EVENEMANGS-INFO

Lördagen den 25 februari

BILJETTPRIS

Pris: 175 kr/person

Vi har 70 platser till denna föreställning, så först till kvarn...

PROGRAM

Insläpp: 18.30-19.00

Start: 19.00

Paus: ca 19.45-20.30

Tack för i afton: ca 21.00

BETALNING

Swisha din betalning till oss.

Märk med ditt namn och eventdatum.

Genomförd Swish = bokningsbekräftelse

SERVERING

Ta med dig det du vill dricka under kvällen. I pausen erbjuder vi grillad korv & bröd i olika smaker med tillbehör.

Om du hellre vill ta med eget tilltugg går det alldeles utmärkt!

Vårt café är öppet under kvällen

och där du kan köpa:

Kaffe, te och fika