Kråkereds bygdeförening

Hyr bygdegården i Ubbhult

Duka till fest hos oss vid nästa kalas

Vår bygdegård kan hyras för både fester, bröllop, barnkalas, möten och andra privata arrangemang när du behöver större yta.

Fullutrustat kök med porslin, glas och bestick finns i anslutning till festlokalen.

Vid offentliga aktiviteter, sammankomster och möten för bygdens bästa lånas lokalen ut gratis. För övriga arrangemang (kommun, företag etc) hänvisar vi till styrelsen för kostnadsbesked.

Tänk på att vara ute i god tid då lokalerna används flitigt under hela året.

Prislista

Vi erbjuder självklart lägre lokalhyra till våra medlemmar!

Är du inte medlem än? Avgiften är endast 100 kr/person och år. Som medlem bidrar du till att hålla igång bygdegården och möjliggör att vi kan genomföra våra populära evenemang under året.

Priser för medlemmar

1 500:-

800:-

300:-

Priser för icke-medlemmar

2 100:-

1 100:-

600:-

Bli medlem i Kråkereds bygdeförening

Allmän info om bygdegården

Festlokal

120 m² festlokal som kan möbleras med bord och stolar för upp till 80 sittande gäster. Egna dekorationer får gärna användas så länge de inte gör någon skada på väggar, tak eller golv. Rymligt kapprum för ytterkläder som även kan användas som extra utrymme vid behov.

Bygdegården är tillgänglighetsanpassad, rökfri och även försedd med hjärtstartare.

Köksutrustning

Köket är fullutrustat med glas, bestick och mat- och kaffeservis för 80 personer. I köket finns även spis, kaffebryggare, vattenkokare,
mikro och storköksdiskmaskin.

Ljud

Högtalare och mikrofon finns i lokalen samt WIFI. Hörselslinga finns kopplad till ljudanläggningen.

Bokning av bygdegården

Fyll i formuläret och skicka till oss.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Lina Persson.

E-mail: lina@krakeredsbygdeforening.se

Betalning

Lokalhyran betalas via faktura efter uthyrningen.

Övrig information

Du måste vara minst 18 år för att hyra bygdegården.

Tänk på att föreningen sköts med ideella krafter, så var och en som lånar eller hyr lokalen städar efter sig. I köket finns en checklista som ska följas vid städningen. Den finns även längre ner på denna sida.

OBS! Ostädad lokal debiteras med 600:-

Priser för medlemmar

1 500:-

800:-