Kråkereds bygdeförening

Stort och varmt tack till alla härliga besökare som gjorde

tredje akten i  Vårens musikevent i Ubbhult till ytterligare en succé!

Basvirtuos + bygdegård + berättelser = BÄST

Regnet hängde i luften denna mulna lördagskväll, men inne i bygdegården lystes tillvaron upp av Magnus Roséns intressanta och inspirerande berättelser om hans musikresa från tonåring till världsberömd basist.

Iklädd paljettkavaj, färgglada boots och med den gula basen i högsta hugg gav Magnus järnet under kvällen. Vi fick njuta av både klassisk musik, folksång och så klart en del hårdrock. Hans basmedley till några av de största rocklåtarna var en riktig hit! Och med hjälp av blinkande ljus, laser och rökmaskin fick vi faktiskt känslan av att vara på en "riktig" konsert.

MARS

Drömmar och visioner tog Magnus Rosén

jorden runt med sin bas

Lördagen den 25 mars välkomnar vi er till en konsertföreläsning med livemusik och en spännande historia.

Magnus Rosén - killen som fick leva ut sin dröm

Med en fantastisk bakgrund som före detta basist i bandet Hammerfall har Magnus Rosén rest världen runt med sitt instrument.

Magnus berättelse belyser vikten av att våga vara modig, ha drömmar och framtidstro för att ta stegen mot en större vision.

Genom musik från en bred palett av genrer lyfter han sin egen resa genom musikens värld och bjuder på allt från metal till klassiskt och folkton.
Hela föreställningen genomsyras av en positiv atmosfär, lust och glädje.

Magnus gjorde sig ett namn som musiker inom hårdrocksvärlden när han spelade i göteborgsbandet Hammerfall. Under åren har han även spelat tillsammans med bl a Autumns Child, Tony Martin ex Black Sabbath, Shadowside, Avalanch, Joe Lynn Turner band ex Rainbow – Deep Purple, M.R.B med många flera.

I denna ungefär 90 minuter långa föreställning tar Magnus oss med på en rafflande resa, som under hans karriär sträckt sig jorden runt. Genom livemusik, kortfilmer, bilder och en annorlunda historia får vi ta del av kärleken till musiken och hans liv som världsberömd basist.

Detta event finansieras av Statens kulturåd genom:

I samarbete med:

EVENEMANGS-INFO

Lördagen den 25 mars

BILJETTPRIS

Pris: 150 kr/person

Vi har 70 platser till denna föreställning, så först till kvarn...

PROGRAM

Insläpp: 18.30-19.00

Start: 19.00

Tack för i afton: ca 20.30

OBS! Förbeställd mat

serveras vid ankomst!

SERVERING

Ta med dig det du vill dricka

under kvällen ;o)

MATBILJETT 100 KR/PERSON

• Kycklingspett med pimpad potatissallad och cocktailtomater
  • Kaffe & kaka

Beställ din mat via formuläret
senast den 22 mars.

Om du hellre vill ta med eget tilltugg
går det alldeles utmärkt!

I caféet säljer vi dricka, kaffe & kaka.

BETALNING

Swisha din betalning till oss.

Meddelande: 25/3.

Genomförd Swish = bokningsbekräftelse

MATBESTÄLLNING

Genom att skicka in formuläret till oss godkänner du