Foton från våra event & aktiviteter

Västgöta hoppers

10 februari 2024

Vid årets första Musikevent i Ubbhult gästades bygdegårdsscenen av trion Västgöta hoppers och deras föreställning Upptagen alla gånger. De hade dessutom ur-premiär för sin föreställning! Det blev en massa gamla goa låtar, allsång, handklapp och skratt under kvällen. Och när de hade spelat sista låten ropade publiken En gång till! En gång till! Ett bättre betyg för en premiärföreställning kan man ju knappast få! Tack alla som kom till oss!

Spökpromenad i Ubbhult

27 oktober 2023

Längs med den mörka Nissestigen, svagt belyst med marschaller och sprakande eldkorgar, gömmer sig ett stort antal spöken som när som helst kan dyka upp och skrämma livet ur de som vågar sig ut i skogen! Årets spökpromenad, som var den 21:a gången sedan starten 2002, lockade drygt 870

modiga besökare, som alla turligt nog överlevde. På gården var spökcaféet öppet, det bjöds på ruskigt bra musik och klurig tipspromenad.

Foto: Mikael Rosman och Jakob Bjerke

Även Mark-Posten vågade sig på ett besök. Reportaget kan du läsa här.

Arbetshelg på slingan

2-3 september 2023

Efter fem år var det så dags att flisa Nissestigen igen. På lördag morgon samlades drygt 40 (!) personer, alla hugade att ställa upp med både lastning, utkörning, krattning och matservering. Innan det var dags att bege sig ut på slingan hade vi samling med kaffe & fika. Lunchen serverades ute i skogen och alla åt med glupande aptit. Arbetet gick gôrbra hela dagen och nästan all flis var utkörd på eftermiddagen. Även på söndagen var det ett härligt gäng på nästan 20 volontärer som gjorde det sista och vi avslutade arbetshelgen med gemensam lunch och fika på gården.

Midsommar i Ubbhult

23 juni 2023

Vårt traditionella midsommarfirande bjöd på strålande sol, dans runt midsommarstången, lotterier, serveringar och aktiviteter vid bygdegården och framför allt umgänge i goa grannar & vänners lag.

Ubbhult Barockfestival

27-28 maj 2023

I maj hördes ljuva toner i vårgrönskan på bygdegården under Ubbhult barockfestival. Årets tema - Barockens kvinnliga kompositörer, imponerade på åhörarna som samlats till föreläsningen med Vassilis Bolonassos och senare vid konserterna i Ubbhults kapell.

Foto: Martin Matsson, Ulrica Svensson

Mark-Posten besökte festivalen på lördagen och gjorde ett reportage, som du kan läsa här.

Ingeborg är ingen vanlig regissör. Hon är den kvinnliga motsvarigheten till Ingemar Bergman! Gilda Stillbäck framförde Ingeborgs manifest, där vi fick följa detta konstnärliga geni under en minst sagt dramatisk skapandeprocess. Efter föreställningen njöt vi av hembakade bullar & kakor och hade ett trevligt och intressant eftersnack med ensemblen om hur vi ser på det manliga och det kvinnliga i samhället, både historiskt men framför allt idag.

I den tredje (och sista akten) kom Magnus Rosén och höll sin intressanta och inspirerande konsertföreläsning om hans musikresa från tonåring till världsberömd basist i bl a Hammerfall. Iklädd paljettkavaj, färgglada boots och med den gula basen i högsta hugg gav Magnus järnet under kvällen. Vi fick njuta av både klassisk musik, folksång och så klart en del hårdrock.

Foto: Jakob Bjerke & Ulrica Svensson

Under andra akten i Vårens musikevent i Ubbhult fick vi höra The Red Roses framföra både egna alster och välkända Evergreens i Eva Cassidy anda.

Drygt 80 personer fick njuta av både musik och berättelser om Eva Cassidys musikaliska liv, som framfördes med stor värme och inlevelse.

I januari öppnade föreningen portarna för den första akten i Vårens musikevent i Ubbhult. Inför fullsatt hus äntrade Torbjörn Svensson scenen och framförde sin varma, personliga och mycket underhållande föreställning med tolkningar av Cornelis Vreeswijks visor och dikter blandat med berättelser om Cornelis liv och hans många upptåg.

Foto: Jakob Bjerke & Ulrica Svensson

Spökpromenad i Ubbhult 2022

Fredag 28 oktober 2022

Foto: Magnus Svensson & Jakob Bjerke