Kråkereds bygdeförening
Västgöta hoppers vid havet

Västgöta hoppers 10 februari

Lördagen den 10 februari välkomnar vi er till en kväll med musik och härligt häng!

Trion Västgöta hoppers ger en konsert där de med glimten i ögat spelar svenska örhängen och hyllar jazz- och schlagerpionjärer som exempelvis Alice Babs, Charlie Norman, Siw Malmkvist och Doris Svensson, blandat med lite bluegrass och visa.

Vad är det för en bacill som får det att spritta i kroppen så att man bara måste dansa? Är ögonen verkligen känsliga för gröna små äpplen? Vem är den där Kathy som Simon och Garfunkel skriver om? Kommer Michelangelo äntligen att svara i telefon? Västgöta hoppers utlovar inga svar, men ni är varmt välkomna att komma och njuta av gamla godingar och kanske ta en svängom mellan stolsraderna!

Om Västgöta hoppers

Mikael Hedlund (piano, sång, gitarr) har sin musikaliska kärna i den klassiska musiken och är utbildad organist, men har har också starka influenser av swingjazz. Han jobbar i Härlanda kyrka i Göteborg.

Malin Gustavsson, (sång, stråk, bas) har en bred musikalisk bakgrund med musikal, visa till medeltida musik och  jobbar till vardags som musiklärare i Skene.

Martina Green (sång, gitarr, mandolin) har genom sin tid i Amerika utvecklat en stark kärlek till bluegrass, men har också starka influenser från nordisk folkmusik. Också hon är utbildad musiklärare och jobbar till vardags i Redbergskyrkan.

Tillsammans bildar de Västgöta hoppers som bildades en blåsig vårdag på Vrångö. Medlemmarna möttes först på Högskolan för scen och musik i Göteborg, men lärde känna varandra på dansgolvet till tonerna av swingjazz-musik. Med sin musik vill de beröra med innerlig stämsång, sprida glädje och locka till skratt med gamla hits.

Sedan 2021 är Malin dessutom Gäddhultsbo och nu är Västgöta hoppers sugna på att göra sin premiärspelning på Malins hemmaplan.

I samarbete med:

Ubbhults byalag

Medvärd till eventet:

Musikevent i Ubbhult

EVENEMANGS-INFO

Lördagen den 10 februari

BILJETTPRISER

All inclusive: 250 kr/person

• Konsertbiljett
  • Nygrillad Ubb-burgare
    med goa tillbehör
  • Kaffe & kaka

Konsertbiljett: 150 kr/person

Vi har 80 platser till denna föreställning, så först till kvarn...

BETALNING

Swisha till oss senast 8 februari.

Märk betalningen med 10/2.

Genomförd Swish = bokningsbekräftelse

PROGRAM

Insläpp: 18.30-19.00

Start: 19.00

Paus: ca 19.45-20.30

Tack för i afton: 21.30

SERVERING

Ta med dig det du vill dricka

under kvällen ;o)

Eget tilltugg får gärna tas med.

Caféet säljer dricka, kaffe och kaka.