Vandringsslinga

Nissestigen

Ta gärna en tur på slingan som går runt Änkatjärn. Här möts ni av vacker natur och en härligt flisad stig. Slingan är ca 2,5 km lång och går i kuperad terräng, perfekt för den som vill ut och gå eller ta sig en joggingtur. Det går alldeles utmärkt att gå med barnvagn runt slingan också.

Det är just denna vandringsslinga som i oktober förvandlas till oigenkännlighet under vår ruskigt populära spökpromenad.

Underhållet av slingan sker helt ideellt av Ubbhultsborna med hjälp av intäkterna från spökpromenaden, som är ett samarbete mellan Kråkereds bygdeförening, Ubbhults byalag och Ubbhults IF.

Vill du bidra med en peng kan du swisha till 123 686 3864. Stort tack på förhand!

Ta gärna med en fikakorg på turen runt Änkatjärn. Det finns många mysiga ställen att stanna upp och njuta av de vackra omgivningarna och atmosfären.

I september 2023 var vi drygt 40 personer som hjälptes åt att flisa slingan, som tacksamt tog emot de 220 kubik som krattades ut. Du kan läsa mer om arbetshelgen här.

Visste du detta?

Nissestigen fick sitt namn efter Nils "Sotarn" Johansson, som drev igenom projektet om en vandringsslinga i Ubbhult i samarbete med Marks kommun under 1980-talet. Det tackar vi "Sotarn" för!